torstai 21. tammikuuta 2016

En ole mikään prinsessa

EN ole mikään prinsessa!
Jonka ihon pieni herne runtelee...

En halua nousta korokkeelle!
Minne minua etäältä palvotaan.

Älkää luulko, että menen helpolla rikki.
Että kasvanut olisin pumpulissa.
Se on vikatikki.
Älkää toki eläkö siinä luulossa.

Ei se valo kuulu prinsessalle,
joka minusta säteilee.
Se kuuluu etsijälle,
joka kokenut on monet haasteet ja myrskyt.
Se kuuluu etsijälle,
joka tien vapauteen on löytänyt.

Älä silti yritä käskyttää.
Sillä minusta on taottu myös rauta esiin.
Minut pitää kesyttää.
Ja käyttää ääntä lempeää.
Ymmärtää luonto minussa.
Ja antaa olla vaan.
Näytä kuninkaan voima sinussa.
SE saa sydämeni sulamaan.

Sillä minä EN ole mikään prinsessa!
Hellitelty ja hoivattu.
Minä olen kuningatar.
Rakastettu, arvostettu.

Tarvitaan siis kuningasta.
Arvonsa tuntevaa, mutta lempeää.
Joka päälleni uskaltaa nakata vettä,
kun tulta alan syöksemään
suomuisesta kidastani.

Minä, lohikäärmekuningatar, olen tässä.
Missä sinä olet, kuninkaani?


PS. Kuvan kivet on niitä herneitä tämän EI-prinsessan selän alla... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti